A Kossuth téren

2013.07.14. 18:36

Szemetesből cigit kotort.

Én csak néztem csendben,

hogyan lesz puszta ösztönlény

az emberből kedden.

Talált egész jókat is, hát

marokszámra vitte.

Senki sem láthatja délben;

nem tudom, m’ért hitte.

 

Addig én - aki kék ingben

száraz kiflit rágott,

nyolcszor megnézett minden

fűt, fát és virágot -

megpróbáltam nem őt nézni,

nehéz volt ám nagyon,

miközben már velem szemben

dohányzott a padon.

 

Csalfa kép, ha azt gondolja

vele szemben olyan,

aki rendszerfüggetlenül

gazdag, míg ő porban.

Látni vélte dölyfömet is,

pökhendien néztem.

El akarom venni azt is,

amit el sem kértem.

 

Ó, ha tudnád, drága öreg,

hogy rajtam a gúnya

azért ilyen szép színű, mert

nem hordtam régóta!

Azért van hát ilyen holmim,

mert egyszer még régen

félretettem ahelyett, hogy

megegyem ebédem.

 

Drága öreg! Látom rajtad

régi erős éned,

látom, hogy most gyenge vagy és

nem kapsz, bárhogy kéred.

Volt már neked is szép inged,

nekem is lesz napom,

hogy eladom emberségem

csikkért majd a padon.

Szerző: DJana

1 komment

Címkék: vers kossuth tér

A bejegyzés trackback címe:

https://felhokkoze.blog.hu/api/trackback/id/tr745404512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása