Lassan

2017.04.28. 02:30

Lassan emeltem minden ujjam, mikor

A csendnek dallamot kért az éj.

Lassan billentett, de tudva a ritmust

Ívelt a magas, s dobbant a mély.

 

Lassú legatoban szövődött a kép:

Ecsetnyi tenger, bolondos nyár.

Minden fehér billentyűvel teljesebb

Lett a csoda, ami még rám vár.

 

Előttem a kotta, tele a dalom

Nappal, hangulattal, tervekkel,

Crescendoban játszottam, nem tudtam, hogy

Véget ér a csíkos lap egyszer.

 

Lassan. Akkor még tovább tart a kotta.

Egyszerűen, halkan folytatom.

Míg a sor végét féltem, addig csendben

Leültél mellém Te, hallgatóm.

 

Utolsó hangokkal még egy triola,

Ennyi lett, amit kezem festett.

De Te kedves mosollyal sarkon fogtad,

S nyugodt kézzel lapoztál egyet.

 

Feltárult a kép színe, ilyen sosem

Volt az öt vonalon előttem.

Lendületet véve csillogtak az új

Hangok, ezt nem értették ők sem.

És minden virág felett lágy szellő fúj,

Minden gyümölcsfa termőre jár,

Mindenhol van nyomod a festményen.

Minden alkotásod látszik már!

Lapozol és mosolyod festi tovább

Világom legszürkébb vidékét,

Játszom és élem szemed nyarát, lelked

Fényét és bőröd óvott tercét.

 

Örül a zene, boldog a staccato,

Könnyebb, ha termésed hatja át.

De kezed elveszed és felállsz, csendben

Itt hagysz engem és a zongorát.

 

És nézem a vonalakat. Ritkulnak

A sorok, a ritmus is dadog.

 

Látom a képet, ami félig sincs kész.

Látom a képet, ami fagyott.

 

Látom a fákat. A száradó erdőt.

Látom az őszt is, jön már a tél.

 

Nem jön ki a félhang, hiába nyomom

A billentyűt a helyén, nem él.

 

Lassan, akkor még tovább tart a kotta.

Lassan, diminuendo, váltom.

Bár a lap vége titokban, addig én

Folytatom, remélem csak álom.

 

A mű, mint emlék megmarad, néha sejlik

Fülemben a dallamvilág.

De most ismét csak egy balga szignál szól

És nem egy etűd, nem egy virág.

 

Lassan még billent minden ujjam. Lassan.

A csend egyre panaszol, vádol.

Lassan elhiszem, jön a ritenuto,

De remélem, lesz még da capo.

A bejegyzés trackback címe:

https://felhokkoze.blog.hu/api/trackback/id/tr8212459915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása